ממשיכים להגיע אליכם עד הבית!
משלוח חינם

הצעות לפרויקטים עם הערכה הראשונה

ערכה: ערכת פרויקטים ראשונה

הערכה כוללת מגוון כרטיסים ורכיבים המאפשרים ליצור פרויקטים רבים ושונים.

לנוחותך, ריכזנו הצעות לפרויקטים שונים שניתן לעשות עם הערכה

נשמח לקבל רעיונות לפרויקטים נוספים שעשיתם

ואם עשית את אחד הפרויקטים הללו - נשמח לפרסם כאן איך עשית זאת

 

והנה רשימת ההצעות לפרויקטים :

 

שלב א – תכנות בסיסי

הרמזור

שימוש בכרטיס 4 הנורות, ובעזרת הדלקת נורה/כיבוי (digitalWrite) ובעזרת delay לעשות התנהגות כמו רמזור

זיהוי כפתור

כאשר לוחצים על הכפתור הנורה דולקת

יש להשתמש בפקודת IF לשם כך

לחיצה בודדת

לספור את הלחיצות על הכפתור

יש לוודא שסופרים כל לחיצה רק פעם אחת בעזרת פקודת WHILE

מפסק מחליף

לחיצה על הכפתור משנה את המצב של הנורה (דולקת/כבויה)

יש להשתמש במשתנה למצב המנורה ופונקציות להגדרת מצבה

ערוצי אורות

כל כפתור מארבעת הכפתורים שולט על הנורה המתאימה. כל לחיצה משנה מצב של הנורה

שלב ב

פוטנציומטר

סיבוב של הפוטנציומטר מדליק כמות נורות (1-4) בהתאם לרמת הסיבוב

יש להשתמש ב- analogRead עבור קריאת הסיבוב וב-map כדי להמיר אל כמות הנורות

ג'ויסטיק

הזזה של הג'ויסטיק לכיוון מסוים מדליקה את הנורה של אותו כיוון

פרויקט זה בוצע ונשלח אלינו ממשפחת יחזקאל

איתותי מכונית

הגויסטיק ידליק איתות לפי כיוון ההזזה, הכפתור יכבה, והפוטנציומטר יקבע את מהירות ההבהוב

פרויקט זה בוצע במסגרת השידורים החיים, וניתן לראות את ההסבר להכנת הפרויקט כאן

אור אנלוגי

הזזה של הג'ויסטיק לכיוון מסוים מדליקה את הנורה של אותו כיוון

עוצמת ההזזה קובעת את עוצמת התאורה של הנורה

יש להשתמש ב- analogWrite

צלילים

עבודה עם רמקול פסיבי

יצירת מנגינה קצרה בעזרת פקודות TONE

אורגן

כל כפתור הוא צליל שונה ומאפשר לנגן עם הכפתורים

חיישן מרחק

משתמשים בחיישן המרחק כדי להציג על המסך (חלון סיריאלי) את מרחק היד מהחיישן

מסך

מציגים על המסך את המרחק של היד מחיישן המרחק

קודן צבעים

קובעים רצף של 5 צבעים שמהווה את הקוד. יש לקלוט לחיצה על הכפתורים כדי לראות אם הזינו את הקוד הנכון (אם כן – נדלקת נורה ירוקה. אם לא – אדומה)

פרויקט זה בוצע במסגרת השידורים החיים, וניתן לראות את ההסבר להכנת הפרויקט כאן

הנורה האוטומטית

נפנוף של יד ליד חיישן המרחק ידליק או יכבה את הנורה

יש לשים לב לזיהוי תנועה אחת רק פעם אחת כדי שהנורה לא תהבהב במשך התקרבות היד

הג'ויסטיק המנגן

בעזרת הפוטנציומטר קובעים רף מסוים

כאשר הגויסטיק זז את הרף הזה, נשמע צליל (אפשר גם שנורה נדלקת)

כיוון התזוזה יקבע איזה תו יושמע

אפשר שתזוזה כפולה משמיעה תו אחר, או שהאלכסונים משמיעים תו אחר

יש להשוות שני ערכים אנלוגים, ולאפשר מרחק אי דיוק ביניהם כדי שהשימוש יהיה נוח

שעון עצר

מהרגע שלוחצים על הכפתור ועד ללחיצה הבאה, מודדים ומציגים על המסך כמה זמן עבר

שלב ג – משחקים מלאים

סיימון

בחירה של רצף צבעים אקראי. לכל צבע יש צליל משלו. מציגים את הרצף, ואז קולטים רצף כפתורים מהשחקן ובודקים אם זהה

ניתן להשתמש בפוטנציומטר לקביעת רמת המשחק

גיל כהן מטבריה הכין את המשחק הזה ושיתף אותנו

תפוס את החפרפרת

הנורות בכרטיס הנורות נדלקות אקראית (כל פעם רק אחת דולקת)

השחקן צריך ללחוץ על הכפתור המתאים בזמן שהנורה דולקת

יש לנהל את תצוגת האורות תוך כדי קליטת מצב הכפתורים

את התוצאה מציגים על המסך

הצעקן

מודדים את עוצמת הרעש בחיישן הקול, לפי תורות של שחקנים

במסך מציגים מי היה הרועש ביותר

יש לשלוט על משך המדידה, הצגת ההתחלה והסיום שלה וכן להציג במסך את התוצאות

בול פגיעה

התוכנה יוצרת קוד צבעים אקראי, והשחקן צריך לנחש אותו במינימום ניחושים

על כל ניחוש, רשום במסך כמה "בול" יש (צבע נכון במיקום הנכון) וכמה "פגיעה" (צבע נכון אך במיקום שגוי)

בעזרת הפוטנציומטר ניתן לקבוע את רמת המשחק (אורך הקוד)

המזיז הזריז

נורה אקראית נדלקת ויש להזיז את הג'ויסטיק לכיוון הנכון בזמן שהיא עדיין דולקת

המסך מציג את התוצאה עד כה

המשחק על זמן

 

פרויקט זה בוצע במסגרת השידורים החיים, וניתן לראות את ההסבר להכנת הפרויקט כאן

רכישת ערכת הפרויקטים הראשונה >>

תגובות גולשים