ממשיכים להגיע אליכם עד הבית!
משלוח חינם

מבנה קוד של תוכנית בארדואינו

ערכה: ידע כללי

התוכנה שאנו כותבים לארדואינו כוללת שלושה חלקים:

  1. הגדרות כלליות - בד"כ המשתנים שנשתמש בהם
  2. הגדרות והצבות ראשוניות - קוד שמתבצע פעם אחת מיד לאחר האתחול של הרכיב.
    בשלב זה נגדיר את סוגי הפינים (כניסות/יציאות) ואת הערכים הראשוניים של היציאות
  3. קוד שמתבצע בכל "קליק שעון", כלומר בצורה מחזורית כל עוד הרכיב פועל

 

הגדרות כלליות

ההגדרות הכלליות יהיו בד"כ בתחילת הקוד, ויכילו הגדרות של משתנים גלובלים ושל קבועים

למשל:

    
int pin = 13;
int btnPin = 2;
#define ledPin 3

  

כדאי להגדיר כאן את הפינים שאיתם נעבוד כמשתנה, כך שנוכל לשנות את החיבורים עם שינוי מינימלי בקוד.

הגדרות והצבות ראשוניות

אחת מהפונקציות השמורות של הארדואינו היא פונקציית setup אשר מופעלת פעם אחת מיד לאחר סיום האתחול של הרכיב.

בפונקציה זו נכתוב את ההגדרות הראשוניות, כדוגמת סוגי הפינים וערכי ההתחלה שלהם

    
void setup()
{
  pinMode(pin, OUTPUT);
  digitalWrite(pin, HIGH);
  pinMode(btnPin,INPUT);
}

  

קוד מחזורי

פונקציה שמורה נוספת של ארדואינו היא פונקציית loop, אשר מופעלת בכל מחזור שעון של הרכיב

בפונקציה זו נכתוב את עיקר הקוד שלנו, תוך התייחסות לערכי הכניסות, החישובים שיש לבצע, והוצאת הערכים הרצויים בהתאם לתוכנה.

    
void loop()
{
    int sensorValue = digitalRead(btnPin);
    if(sensorValue == HIGH){
       digitalWrite(pin, LOW);
    }
} 
  

 

 

כמובן שניתן להשתמש גם בפונקציות שאנו כותבים בתוך כל אחת מפונקציות שמורות אלה.

 

 


תגובות גולשים

2023-06-01 12:32:03
איך כותבים קוד לקודן שיפעיל לחצן אם הקוד נכון ואם הקוד שגוי יפעל הזקעה
אמיר
2023-06-01 13:19:29
קוד לקודן אזעקה
בעמוד https://kits4.me/kodan_project יש הסבר על פרויקט דומה של קודן. ניתן להתבסס עליו. (ההסבר משתמש בערכת הפרויקטים הראשונה)